29 september 2013

Hanneke's: 'Apeldoorns Huuske'

Apeldoorns Huuske'
Met de tearoom in de steigers, ben ik begonnen aan project nr. 3 Het Apeldoorns Huuske [AH]. Een vriendin merkte al op; Sommige mensen hebben veel kamers in hun huis, jj hebt veel huizen in je kamer! Net als de tearoom wilde ik het huuske donker grijs verven met witte accenten en een rode deur. En wat schetste mijn verbazing? Toen ik in de trein van Velp naar Arnhem zat kom ik langs een huis in precies dezelfde kleuren-combinatie.... of zou ik het eerder hebben gezien en is het in mijn verrre-verrre geheugen blijven zitten? Dus ik begin [weer] met de bak te schuren. En dan komt HET poppenhuis-proces weer om de hoek zetten: gronden-schuren-verven-schuren-verven. En dat is heel veel bij dit project, er zit heel veel schilderwerk aan het AH. Maar dan kan ik eindelijk gaan behangen! Heb ik in het groot nog nooit gedaan. Sommige mensen beginnen in het groot met een rechte muur van 6 meter lang en een simpel motiefje. Ik begin 1:12, schuine wanden en een pittig motiefje. En dan kom ik er ook nog eens achter dat ik zelf-klevend-behang heb gekocht. [Waar is Sigrid als je haar nodig hebt!!!!!! Lekker op een welverdiende vakantie!] Komt het dus aan op goed lezen. In lauw water dompelen 45 sec, even laten uitdruppelen en dan 5 minuten rustig laten liggen, met het motiefje na beneden!!!! Het is gelukt, het behang zit nog steeds muurvast.


In mijn hoofd had ik het idee om een shabby-chic AH te maken, in Laura Ashley-stijl. Maar al snel kon ik het shabby laten varen. Het is weer gewoon CHIC geworden. Ach, dacht ik, dan wordt mijn tearoom gewoon shabby. Maar mezelf kennende ...... Ik merk het ook in real-live, ik ga voor simpel & rustig, maar al snel wordt het toch weer barok! Maar ik ben zeer tevreden met mijn resultaat tot nu toe. Nu staat het AH mooi te wezen in de mijn woonkamer en kan ik mijn fantasie daar flink op loslaten.


Mijn plannen zijn nu:

Slaapkamer: een wit bed [dutjes-bank] met gordijnen vanaf het plafond; een kaptafel met krukje; chaise longue.

Woonkamer: een Louis XV-style sofa; een openhaard; spiegel boven de haard; plantentafels; achter de voordeur een kapstok, telefoon, paraplu-bak....

Dit zijn de plannen .... ben zeer benieuwd naar het eindresultaat....to-be-continued.

Groetjes, Hanneke




4 opmerkingen:

Unknown zei

Die kleuren aan de voorkant zijn wel erg gewaagd, maar ik moet zeggen zeer geslaagd. Groot in contrast en die deur springt er echt uit.

Unknown zei

...bedankt! De deur is mooi rood, vond het wel een mooi accent

Anoniem zei

Dag mevrouw. Per ongeluk kwam ik op deese sitet. Uw was ook in de tijdschrift toch? Ik vindt deze huis ook erg mooi en de deurmooi. Zal volgen.

Van Tanja.

Anoniem zei

En nu nog de meubels en bewoners!
Leuk hoor.
Groetjes Jenny