6 november 2013

De workshops DHN in Apeldoorn

Zoals Hanneke al vertelde over de workshops was het weer een dagje wel. Joleen zat heel rustig met 2 andere dames aan de tafel bij Hazel Dowd bezig met het aankleden  van haar Mr Darcy, want na het maken van "Helena" in april moest ze natuurlijk aan de man.  Een echt privé workshop. Hazel schijnt geduldig en bekwaam alles uit te leggen. Alleen...zij was met drie Mr Darcy's tegelijk bezig tot contrast met het ene popje van de rest. Het eindresultaat was prachtig en "Helena" en Mr Darcy zijn nu verenigd.

Samen op de bank


Intussen zaten wij ook niet stil. Na het schuren van de 'Franse linnenkast' werd deze bewerkt met verf, flink verdunnen met water voor een oud resultaat. Daarna nog met een soort eikenkleur verf eroverheen en direct uitwrijven met een doekje. Daar was ik niet blij mee. De verf was zo verdund dat het ging strepen op de kast en niet kreeg uitgewreven. Met krijtpastel is toch makkelijker werken.
Voor een toch wat meer oudere look heb ik alsnog het hobbymes erbij gepakt. En oh ja, het vouwen en rollen van stofjes laat ik ook maar liever aan anderen over! Links op de foto de kast van Hanneke en rechts die van mij. 


Als je goed kijkt zie je op de rechterdeur onder de 'streepjes' in een waaiervorm nog zitten.




2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het gaat zo snel en geweldig goed ,ik heb er geen woorden voor.
Het ziet er allemaal heel echt uit.Ga zo door en geniet van de hobby!!!
M.R.

Hanneke zei

.....en ons verhaal over De workshops DHN in Apeldoorn, krijgt nog een staartje! Sigrid staat trots haar kast te showen in het tijdschrift DHN! Go girl!