20 oktober 2013

Voorkant Cottage

Waar ben ik in hemelsnaam mee begonnen? Het was foeteren en ploeteren!! Ik had bedacht om de cottage  te voorzien van klei. Weer eens wat anders dan stucen en met een geheel ander resultaat. Met de deegroller heel optimistisch aan de slag gegaan. Kramp in mijn bovenarmen, klei die niet plakte, onregelmatige stukken, een kat die erdoorheen liep, haren die erin kleven, bezorgde mij...  foeter, foeter en foeter.
Stug doorgaan en blik op oneindig. Heel veel water gebruikt, plakt het nog iets. 
Het houtwerk is op sommige plekken bewerkt met een stanleymes, geweldige hobby kan ik mezelf in kwijt!
Flink schuren voor een wat 'ouder' resultaat, en daarna het krijt! Op de foto is alleen nog de bovenkant bewerkt en nagenoeg af. Onder moet de beplanking nog gedaan worden en van kleur worden voorzien. In ieder geval hebben jullie nu een idee hoe het gaat worden. Voor een vergroting, klik op de foto. 


Zoals die was..kaal
De eerste opzet. Strak in de lak, dus saai!

Van houtwerk voorzien, geschuurd, houtwerk gesneden en schaduw aangebracht.

De voordeur.
Het voorlopige eindresultaat..


1 opmerking:

Anoniem zei

Wanneer gaat de bouw en de verfraaiing van de Cottage door ,
of is daar ook de crissis ?
Misschien wat plantenbakken !
Ik wacht af M.R.